Ir al contenido principal

18/05/2018


El primer grup ens ha parlat del problema de la pobresa infantil, la pobresa es la situació de no poder satisfer les necessitats físiques i psíquiques bàsiques d’una vida digna. Per altra banda ens han comentat els tipus de pobresa que hi ha.


Un dato que m’ha impactat molt es que Espanya es el tercer país amb més pobresa d’Europa, 1 de cada 3 xiquets d’Espanya esta en risc de pobresa.

Respecte al treball de camp es van centar en quatre sectors, un col·legi privat de Benidorm amb alumnes de 6-10 anys, alumnes de 6-10 anys en un col·legi públic de Benidorm, alumnes de la ESO d’un institut de Benidorm i per últim dirigida a alumnes de la universitat d’Alacant. Han adaptat els qüestionaris  a l’edat dels alumnes els qüestionaris.

Com a reflexió de les enquestes s’han donat  conte de que en aquesta societat es coneix poc el tema de la pobresa infantil a causa de la falta de informació tant en l’escola com en els mitjans de comunicació.

Per últim hem realitzat una activitat en classe relacionada amb aquesta temàtica, hem contestat unes preguntes sobre la situació de la pobresa espanyola mitjançant el kahoot.

El segon grup de senyos en acció ha tractat el tema de la ecoescola. Les escoescoles es un centre educatiu que ha integrat en la seua metodologia la sostenibilitat. El procés de formar una ecoescola es un procés llarg ja que dura tres anys, en els quals cada any es treballa una temàtica diferent relacionada amb el medi ambient i la sostenibilitat. Hi ha 530 ecoescoles en Espanya.


Respecte al treball de camp, han recopilat informació mitjançat enquestes a persones de entre 15 i 40 anys, una entrevista a un director de l' ecoescola d'Hurchillo per informar-se millor de les funcions que realitza una ecoescola, com crear un hort i utilitzar aquets menjar en el menjador de l’escola, per últim van realitzar un grup de discussió on participaven persones de diferents edats, entre 9 i 80 anys.



M’ha paregut molt interessant la iniciativa de la ecoescola, ja que no tenia molta informació sobre aquets tipus d’escoles i crec que son escoles molt necessàries ja que es molt important que des de les primes edats els xiquets siguen conscients de la importància que té cuidar i respectar el nostre planeta.

Comentarios

Entradas populares de este blog

13/03/2018

A la classe de hui hem continuat amb el bloc 2. Hem tractat el tema de l'alimentació i la importància que té el fet de menjar bé i de manera saludable. A més, hem aprés a veure quines són les calories que necessitem cadascú de nosaltres mitjançant les fórmules de Mifflin: - Homes: 10 x P + 6.25 x T - 5 x E + 5 - Dones: 10 x P +  6.25 x T- 5 x E - 161 Mitjançant aquestes fórmules calculem  la Despesa Energètica en  Respòs ( DER)  mesurada en kcal/dia. Després, hem vist quines són les kcal que ens aporten diversos productes alimentaris i ho hem comparat amb els resultats que ens han eixit abans. D'aquesta manera, hem pogut veure quins són els aliments més i menys saludables. Personalment, la classe de hui pense que ha sigut molt interessant perquè la nostra salut depén molt dels aliments que prenem i hem de conscienciar-nos de la importància que té seguir una bona dieta variada i rica. Com a futura docent, pense que he de saber i ser conscient de la importància que té

20/03/2018

La classe de hui amb Virgilio ha sigut diferent, hem tractar i hem debatut temes d’actualitat que a tot ens afecten o ens afectaran en un futur, aquestos temes han sigut entre altres, la educació davant la llei, les pensions o la manipulació dels mitjans de comunicació. En el congrés s’ha intentat pactar per crear una llei d’educació única i per a tots i fixa. La meua opinió com a docent i ciutadana es que els partits polítics no tenen un compromís amb l’educació del seu país, ja que si respectaren un poc més l’educació es crearia una llei fixa independent al partit polític que governa en eixe moment. En quant al tema de les pensions, Virgilio en ha mostrat un gràfic que mostra que hi ha més persones pensionistes que persones trevalladore, aquestos datos impliquen que si no actuem ara en un futur, quan tinguem dret a una pensió pot ser no la rebrem . Com he comentat anteriorment hem tractat a classe el tema dels mitjans de comunicació i com som capaços de ma

30/01/2018

El 30 de gener va ser la nostra primera clase de l'assignatura.  En aquesta classe els dos professors encarregats d'impartir dita asignatura, Virgilio i Sergio,  ens van presentar els continguts que tractaríem durant els cuatrimestre, els seus objectius, el mètode d'avaluació i per últim ens van proposar diversos temes per al treball de recerca.  Tindríem  que fer grups de treball i elegir un dels temes proposats per a realitzar el treball.  El nostre gups es crida "sapococncho" està compost per: Lucia Francés, Alvaro Cascant i Julia Sanoguera i el tema que hem triat és: " convivencia, respecte i tolerancia "